8/20/2009

溫哥華的海洋生物博物館 Vancouver Aquarium

之前住在溫哥華那麼多年,在史丹利公園裡面的海洋生物博物館只去過一、二次,從不知道要珍惜這些東西。溫哥華的海洋生物博物館其實是世界上數一數二的有名,也是加拿大最大的海洋生物博物館。

今年6月,在這裡的白鯨 ( beluga ) 媽媽生了一隻寶寶,是最近海洋生物博物館裡的大事。原本大家可以自由的進入地下室去看白鯨的,但是因為小白鯨的誕生,地下室24小時都有專業人員觀察他們 的活動,加上小白鯨還很小,很害怕吵雜的環境,所以一次只可以有20人進入地下室參觀,所以需要排隊。雖然等了半個小時,但是我們覺得短短的等待其實是非常值得的,在地下室裡,可以近距離的看到白鯨們在你面前自由自在的游來游去,看了真的是好開心啊,同時這個觀察活動還有包括欣賞一個短短的影片,介紹白鯨的基本資料和這幾隻珍貴的白鯨在溫華海洋生物博物館的歷史,看完真的會讓你更想好好的保護這些稀有的動物。

還有,博物館裡新開了一個4D 的電影院,一定要去喔!!不用再多付費用,門票裡已經包括這電影票了。在這裡不能告訴你太多細節,只能說你一定要進去看,百分之百值得推薦。好好玩的。

↑ 博物館入口,很有加拿大特色。




↑ 海葵,好多好漂亮的顏色。讓人不禁讚嘆動物世界的美妙。


↑ 這次看到的海洋生物中,令人印象最深的是這些水母了。真的好神奇!


↑ 這些水母看起來好像是電影裡的,好不真實的感覺。


↑ 這些是比上面一張照片中的水母小一點的。


↑ 這些也是水母,但是有的白、有的藍,他們游好快好快,好像小時候玩的小精靈電動玩具一樣好可愛。


↑ 好奇怪的海洋生物,想起島民的這張照片,這種生物好像還可以吃勒,叫做 Goose barnacles


↑ 我最喜歡的海星。


↑ 鯊魚區,裡面還有好大隻的海龜。

這裡真的是適合全家大小來玩的好地方。大人小孩都會很開心的。我們大概在那裏走走看看了4個小時,一個下午一晃眼就過了。對了,參觀完這裡之後不要忘了一定要繞著
史丹利公園開車兜兜風,溫哥華有名的風景區就在其中喔。


Vancouver Aquarium
845 Avison Way
Vancouver, BC
V6G 3E2

View Larger Map

2 comments:

TK said...

Yes, we are sharing this planet with so many amazing creatures. Human kinds don't own the earth and don't have the rights to do whatever we want to it for our own convenience.

Animals' habitats are shrinking because human beings need lands for growing foods, big houses, amusement, etc., which cause a mountain lion appear in the neighborhood seeking food. Ocean creatures' quantities have been dropped dramatically due to overfishing for human beings to consume.

All these contribute to the unbalanced nature, the global warming. Sorry I talked up on this here but I just wish we, human beings, respect every single living being's live, and cherish the earth. Not only those advocates, but every single one of us.

Jessica said...

Hey, TK, I really appreciate your words here, I think we all need someone constantly reminding us that we only have one plant, and we should do whatever we can to cherish the earth.

Good words, TK.

Link with in

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...